Kontaktinformation
Bank- och försäkringsärenden för företag sköts via tjänsten op.fi. Dessutom finner du tjänster i anslutning till företagets ekonomi och anvisningar för skadesituationer nu också i OP-företagsmobilen.
- Försäkringstjänsten mån.-fre. kl. 8-17
- Ersättningstjänsten mån.–fre. kl. 9-16
- Mån.–fre. 8–16
- Kort mån.−fre. 8−19
- Försäkringstjänsten mån.-fre. kl. 8-17
- Ersättningstjänsten mån.–fre. kl. 9-16
- Försäkringstjänsten mån.-fre. klo. 8-17
- Ersättningstjänsten mån.–fre. kl. 9-16
- Telefontjänsten mån.-fre. kl. 8–16
- Tjänsten ger dig personliga råd om företagstjänstkoder och nättjänster för företag
Vår samarbetspartner REDGO ger råd vid problem på vägen och ordnar bogsering vid behov. Du kan snabbt få anvisningar och beställa bogsering av bilen elektroniskt, men på servicenummer får du om du vill också hjälp 24/7 varje dag i året per telefon.
Då du sköter ärendet per telefon ser vi till att du får hjälp på platsen. Vi ger också råd i problemsituationer och oftast får du ett ersättningsbeslut under samma samtal.
Som försäkringskund hos Pohjola Försäkring får du hjälp av hälsomästaren i alla hälsobekymmer, vårdanvisningar vid mindre besvär och vid behov hänvisning till lämplig vård hos en distansläkare eller hos Pohjola Försäkrings partner.
Tjänsten Pohjola Hälsomästare är öppen varje dag kl. 7–22 för telefon och kl. 13–22 för chat.
Ladda ner appen Pohjola Hälsomästare:
Ring 0100 5225 För samtalen tar vi ut en normal lokalnätsavgift (lna) eller en mobilsamtalsavgift (msa) enligt en inhemsk operatörs tariff.
I samband med avgiftsbelagd vård kontrollerar hälsomästaren din försäkring och sköter ersättningsärendet för din räkning, vilket betyder att du endast betalar eventuell självrisk hos Pohjola Försäkrings partner. Utanför betjäningstider och i akuta, brådskande fall kan du uppsöka vilken läkare eller vilket sjukhus som helst för att få första hjälpen. Ta med dig ditt FPA-kort när du besöker läkaren.
Tjänsten Pohjola Hälsomästare produceras av Pihlajalinna.
Via Pohjola Försäkrings larmtjänst vid resor 24 h får du på en utlandsresa
- hjälp med att välja en pålitlig läkare eller ett pålitligt sjukhus
- personligt stöd vid sjukdom eller skada
- en betalningsförbindelse för sjukhusvård, operation eller något annat ingrepp
- kontakt med en läkare, med vilken du kan diskutera till exempel den vård som man föreslagit för dig.
Prisen gäller också för kötid.
Servicenummer som börjar på 0100
Normal lokalnätsavgift (lna) eller mobilsamtalsavgift (msa) enligt en inhemsk operatörs tariff. Priset gäller också köande.
Servicenummer som börjar på 0303 och 0304
Normal lokalnätsavgift (lna) eller mobilsamtalsavgift (msa) enligt en inhemsk operatörs tariff. Priset gäller också köande.
Servicenummer som börjar på 010
Normal lokalnätsavgift (lna) eller mobilsamtalsavgift (msa) enligt en inhemsk operatörs tariff. Priset gäller också köande.
Telefontjänster för lagstadgade försäkringar
Normal lokalnätsavgift (lna) eller mobilsamtalsavgift (msa) enligt en inhemsk operatörs tariff. Priset gäller också köande.
Samtal från utlandet
Om du ringer till OP:s kundtjänst från utlandet, kan det hända att din telefonoperatör tar ut en tilläggsavgift för samtalet. Avgifterna för samtal från utlandet får du av din operatör.
Tilläggsinformation om försäkringar
Du ser dina egna försäkringars försäkringsvillkor och självrisker samt uppgifter om skador som handläggs när du loggar in i tjänsten op.fi eller OP‑mobilen.